Nothing is ever carved in stone

2008 i kortform

Kategori: Vardag

Ja, jag tänkte skriva av mig lite om både bra och dåliga saker som har hänt under 2008.


Januari:

Träffade Chris efter tolvslaget eftersom jag var sjuk på nyår. Satt i trappuppgången och bara snackade. Mötte upp syrran som hade varit hos en kompis och jag smög in Chris hemma hos oss. Låg och myste en bra stund innan han var tvungen att dra sig hemåt. Trodde att stackarn skulle tvingas gå hem. Men fick reda på att han hittade en taxi så då var allt frid och fröjd. E märkte aldrig att han smet in, bara att vi gick in och ut. Hittade på någon dålig ursäkt som hon köpte.
Det är även dagen då vi blev tillsammans <3

Firade en kompis den 2:a. Var ute på krogen och spelade bowling. Var riktigt kul att umgås med folket där, var under gymnasietiden. Gick hem till Chris den natten och sov över där för första gången.


Jag i början på året

Sen så jobbade jag ganska mycket på hamburgeland. Förutom det så hann jag vara lite sjuk, fira en annan kompis väldigt sent och umgås med chris. Bodde praktiskt taget där.


Februari:

Den här månaden var ganska lugn. Jobbade, var hos chris och slet i skolan. I februari hade vi våran deadline på en film vi gjorde i skolan. Var visning för föräldrar och bekanta. Har aldrig skämts så mycket i hela mitt liv. Men att göra filmen var hur kul som helst. Saknar den tiden.

Firade alla hjärtans dag med gubben. Fick en fin stor röd ros, ett kort och blev bjuden på bio. Cloverfield såg vi på, var en bra film.




Mars:

I mars så delade vi på ett ps2, Första saken vi köpte tillsammans. Annars så var det en del fester som gällde. En kompis fyllde 19 år och syrran 15.
Var på Hardcore Superstar med 2 vänner. Var helt ok, höll dock på att spotta på en kille som tafsade, efter att jag slog till honom...

Hjälpte en tjej i paralell-klassen med hennes projekt i skolan. Hon gjorde kläder av slipsar så jag b.la agerade model. Då förstod jag också att jag verkligen inte är modell-material.

Började tjaffsa med nån ful brud som påstod att hon och Chris gick bakom ryggen på mig. Var mycket munnhuggandes där. Började tvivla lite på honom då, dum som jag var. Gick ett tag men så sa jag till honom att jag inte skulle tolerera det mer. Hon hörde aldrig av sig igen efter att han bett henne dra åt helvete. 

Jag använde röd ögonskugga mycket också. Hela tiden skulle jag nog vilja påstå. Såg nog lite rolig ut måste jag säga.


Jag i den röda ögonskuggan

April:

Började uttrycka i bilder hur ag ansåg att mitt hjärta var ärrad, därav att jag alltid har något sånt på min header. Gick även i klippningstankar. Funderade på alla möjliga frisyrer, Rihannas gamla frill med kortare i nacken och längre framme. Var nog tur att det inte blev så? Blev också klippning tillslut och jag var sjukt nöjd.

Kunde hämta min studentmössa också, kunde riktigt känna hur stoltheten svällde i bröstet. Visste att 12 år i skolan äntligen snart över. Men jag började även få lite ångest och ville inte lämna skolan, klassen och folket där.

Åkte på vår första och enda klassresa då det bar av till STHLM. Gick på tekniska museet och spenderade mycket tid på stan. Alla i klassen bodde på samma rum, kändes lite skumt. Men efter detta så stod vi närmare varandra än vad vi någonsin hade gjort.


Maj:

Här hände det inte så peciellt mycket. Stressade som bara den med skolan och allt. Sen gjorde jag det vanliga, gick ut, jobba osv.

Fick besked om att jag hade fått min allra första lägenhet! Första datumet var 1/7. Men tillslut så blev det att jag fick flytta in den 1/8 istället. Var stolt över mig själv ännu en gång.

Min syster konfirmerade sig. Efteråt så var vi alla hemma hos E och åt b.la. Var ganska bra just då, alla skojbråka med varandra och flummade allmänt.


Jag & Chris på syrrans konfa

Juni;

Här är den jobbigaste perioden under hela året. Chris och jag tog en paus efter att vi bråkade mycket då, då menar jag det också. Slutade med att E hämtade mig och mina grejer.
Mådde hur dåligt som helst under denna veckan. Men jag umgicks med folk varje dag, slet på jobbet och begravde mig med skolarbeten, var aldrig hemma i stort sett. Natten till min studentbal så bestämde vi oss för att ses och vi insåg då att vi inte klarade oss utan varandra. Följde med honom hem den kvällen.

Dagen efter så var det studentbal, gick till mitt frisörställe och blev sminkad innan jag åkte hem och började förbereda mig. Det var riktigt kul att se alla så uppklädda och fina. Maten var god och vi dansade hela kvällen och hade druckigt en del. Tjaffsade med nån gubbe från nån annan skola. Kallade honom lite fula saker...

12/6 tog jag studenten! Den lyckligaste tiden någonsin skulle jag vilja påstå. Hade frukost-picnic i stadsparken innan vi blev fotograferade. Åkte båt och sprang ut från hamnen. Det var lyckorus. På kvällen så bar det av mot Nöjes för att fira med andra studenter.




Var på Metaltown för första gången. Höll på att missa Sonic Syndicate så jag sprang över den långa bron för at inte missa det. Vilket resulterade i att jag hade världens skavsår. Fick gå till bussterminalen i Chris strumpor. Såg en massa bra band och var allmänt nöjd.


Juli:

Fick reda på att min farfar hade gått bort, bara två dagar innan pappa hade varit död i 5 år. Detta var svårt för mig och jag mådde riktigt dåligt. Kändes som om allt var meningslöst.



Funderade mycket på om jag skulle börja universitetet eller inte.Var ordentligt förvirrad och visste varken ut eller in. Efter mycket om och men så valde jag att fortsätta studera.

Firade 6 månader med älskling också, hur mysigt som helst :)

Bråkade med E en hel del under den här perioden. Kom med en massa anklagelser och allt möjligt. Trodde att jag flyttade hemifrån för att slippa betala hemma? Spånhövve säger jag bara...

Augusti:

Äntligen så fick jag flytta till min kära lägenhet! E var inte hemma när Chris och hans pappa var där och hämtade mina grejer. Syrran grät som en idiot, trots att det tar 15 min att gå till mig? ^^ Men det hela gick bra och jag kände mig tillfreds med livet.

Tittade på en kissekatt också, världens sötaste. Var lite krångel där, men efter att ha pratat med ägaren så fick jag tillslut titta på henne. Föll på en gång kan jag lova. Hon var dock reserverad, men la sig tillslut i mitt knä. Hämtade henne den 18/8.




Hade en lyckad inflyttningsfest, med vissa små undantag. Folk verkade ha det trevligt under kvällen och vi slutade på Arena där det var skumparty. Fast jag gör inte om det, för fyy s.. vad det stank om ens kläder efteråt. Haha.

Började skolan också, träffade en massa nytt folk plus två vänner sedan gymnasietiden. Chris åkte utomlands med sin släkt och jag höll på att avlida. Sov på soffan en hel vecka.

September:

Jag var sjuk konstant under hela september, orkade inte göra något alls i stort sett och skolan blev lidande. Saknade min gubbe också nåt så otroligt. Var skönt när han äntligen var hemma.

Hade mina första funderingar på om jag skulle byta efternamn eller ej. Pratade med folk om det och de flesta tyckte att det var enklare om jag behöll mitt efternamn. Var osäker ett bra tag på hur jag skulle göra.

den 29:e blev vi officiellt sambos :)



Oktober:

Var fortfarande sjuk mycket och fick därmed inte mycket gjort i oktober. Var iaf någolunda frisk för att åka till STHLM och se Sonic Syndicate och In flames. Blev besviken då ljudet var katastrofalt dåligt. Men vi såg basisten från sonic och fick hennes autograf. Så det kunde ha varit värre. :)



November:

Den 1/11 fyllde jag 19 år, natten till min födelsedag så insåg jag hur dåligt jag egentligen mår. Tänker inte ta upp det, men jobbigt var det.  På kvällen blev det förfest hemma hos oss innan vi drog ut på krogen som slutade i katastrof. Chris mådde dåligt b.la och han blev utslängd? :S men förutom det så dög det ändå.



Fick rådamp på E och hennes syster som kom med falska anklagelser igen. Vårt fel att pappa dog osv osv. Samma vanliga. Jag blev s förbannad tillslut att jag ringde och skällde ut båda två. Först E's syster, som verkligen fick höra allt, lämnade inget osagt. E la på i öra på mig. "mådde så dåligt att jag inte ville ha något med henne att göra längre" och jag var därmed fri från Aas-helvetarna.

Strax efter allt så bytte jag efternamn till min fars. Det bästa jag någonsin har gjort på ett bra tag. Skaffade nytt leg och fick ändra namnet överallt. Lite krångligt, men det var de värt.

Älsk fyllde 20 år, men det blev gnska lugnt ändå. Jag orkade inte så mycket i vilket fall.


December:

Piercade mig i bröstvårtan den 1/12. Gick till en studio med en kompis och fick en tid senare samma dag. Gjorde ont, men blev riktigt snyggt.



Färgade håret mörklila och klippte av det rejält. Hade hittat en snygg frilla som jag ville ha, och jag blev riktigt nöjd. Har en speciell frisör som jag alltid gå till. Så jag kude inte bli nåt annat än snygg :P

Firade jul i Forshaga med Chris och hans släkt. Kändes lite katastrofalt när dom började prata om hans ex... men jag fick det bevisat att hans släkt bryr sig mer om mig än vad  min gör.

Var på Mustasch den 26/12. Var iofs mer där för Renegade Five som var förband, men hela kvällen var bra och jag hade inte känt mig så snygg på länge som jag gjorde då :) Fick det bekräftat av folk också, inte för att jag behövde det, men det var kul.




Så mycket som har hänt ändå, trodde inte att det skulle vara så mycket ändå? Och vad mycket som har förändrats... Men detta är det förflutna och snart kommer ett helt nytt år med nya möjligheter och jag ska se till att det blir ett superår!

KOMMENTARER:

  • Michan säger:
    2009-01-05 | 19:00:58
    Bloggadress: http://gonewiththesin.blogg.se/

    Jag minns knappt vad jag gjorde under 2008, och du gör en hel resumé =) Ett får till dig. <3 ( Ett får = en guldmedalj)

    Btw, din bröstvårta är jättesöt xD ;)

Kommentera inlägget här: